Wednesday, June 16, 2010

Apa Pendapat Anda?

Apa pendapat anda 20,30 atau 40 tahun daripada sekarang, Kalau budak pompuan ni dia jadi isteri orang, tension dak laki dia, kalau dia jadi mak, tension dak anak-anak dia...ye la asyik beleter 24 jam. Walau bagaimanapun ibubapa yang mempunyai anak ini cukup bertuah.....ibubapa mana tak sayangkan anak.....cuma anak saja tak tahan dileteri oleh ibu....walaupun leteran itu untuk kebaikan mereka. Renung-renungkan.

Strong quakes hit off Indonesia's Papua

Ectract From The Star Online

JAKARTA (Reuters) - A series of quakes struck off Indonesia's Papua province on Wednesday within a few minutes of each other, the U.S. Geological Survey (USGS) said, but there were no reports of casualties.

A 6.4 magnitude quake was followed 10 minutes later by a 7.0 magnitude quake, USGS said. A third quake struck a little later, with a magnitude of 6.3.

Indonesia's meteorological agency said the quakes occurred 114 kilometres (70.84 miles) southeast of Biak, in Papua, at a depth of 10 kilometres, and issued a tsunami warning after the second quake.

The National Disaster Mitigation Agency's spokesman, Priyadi Kardono, said there were no reports of casualties from the area. Kardono said he was still awaiting updates after the second quake.

***Remarks:
When the human do the wrong thing, this disaster will happen to remind the human kind.(cakap omputih plak)

Remaja Perempuan Semakin Ramai Merokok


Menurut kajian yang dilakukan oleh Kem. Kesihatan sudah ramai remaja perempuan yang merokok di negara ini, malah jumlahnya semakin banyak dalam tempoh yang singkat.

***Ulasan :
Begini lah jadinya apabila ibubapa tak sempat mengawal pergaulan anak-anak. Apabila keseronokan yang melampau yang diberi. Anak-anak akan semakin ketagih dengan keseronokan walaupun realiti kesudahannya mereka sudah mengetahuinya. Malah anak-anak zaman sekarang, sudah lama terdedah kepada keseronokan yang tidak ada kawalannya.

Petikan dari Blog Che Det Ex-Prime Minister

1. After the forum held by the University of Malaya to discuss the book by Barry Wain entitled "Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times", during which I was condemned for all kinds of misdeeds, many have asked me to sue the author. In fact even before the book was allowed to be sold in Malaysia, many who took exception to Barry Wain's vilification of my stint as the Prime Minister of Malaysia, many, including the Press have asked me to sue the author.

2. My view is that a politician must accept all the opinions for or against him as normal. They go with the job.

3. I am leery of politicians who sue their critics. I suspect that what they want is to make the issue sub-judice so as to prevent the critics from attacking them on the issue. This is a cowardly move and in fact proves that the criticisms are fully justified.
4. A politician who is convinced of his own integrity and innocence should be able to fend off the attacks by proving that they have no basis in fact. It is up to the people, after hearing both sides to decide on the matter. Shutting the mouth of the critics by abusing the authority of the court of law is no better than Governments which censor or shut down papers which are critical of them. Those who resort to this trick to shut the mouths of their critics are in fact showing the kind of leader they would make if they come to power.

5. Malaysians should be discerning enough to recognise such politicians who are fond of accusing others of misdeeds but who are in fact already abusing whatever little power they may have at their disposal.

6. Barry Wain and his people can say what they like. The people in this country can decide whether it is just arrogance or whether their accusations are what they say they are. I will have my say if I think it necessary.


***Ulasan:
Jadi usahlah disekat akhbar2 pembangkang. Biarlah rakyat sendiri yang menilainya.
Kalau bagai dikata.....kan kita mesti open minded. Pinjam kata2 seorang teman "bukan kita sorang hidup dalam dunia ni".

Rakyat Malaysia Pun Akan Jadi Begitu Jika Tinggal Agama

Berita Harian Metro
SEOUL: Jualan kondom di Korea Selatan melonjak lima kali ganda selepas penyokong meraikan kemenangan pasukan bola sepak mereka sewaktu menentang Greece pada perlawanan pembukaan Piala Dunia.

Kira-kira sejuta penyokong berbaju merah di seluruh negara itu, termasuk 200,000 di Seoul, memenuhi pusat perniagaan, stadium dan taman tema, Sabtu lalu untuk menyokong pasukan mereka yang menang 2-0 ke atas juara Euro 2004, Greece.....nak baca lagi buka sendiri harian metro 15hb Jun 2010.

***ulasan :
Malaysia pun dah jadi macam tu... Orang lain yang lawan bola sepak. Rakyat Malaysia pula yang terloncat-loncat lebih.

Surat Jemputan Dah Dapat Utk Menghadiri Seminar BA Antarabangsa




Kawan-kawan yang berminat boleh contact kat alamat berikut:-http://seminarnilampuri.blogspot.com/

Diskusi Ilmu

Dah lama rasanya tak pergi mana-mana majlis Diskusi Ilmu. Dah hampir 2 tahun rasanya semenjak sibuk dengan sambung MA ni. Teringin pulak nak pergi ke majlis yang satu ni....jom kawan2.

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!