Monday, December 28, 2009

Pelajarilah Bahasa Arab

Hari ini, berjalan sekitar KL, nampaknya ramai dah pelancong-pelancong arab membanjiri negara kita. Mungkin inilah destinasi pilihan mereka, tapi apa yang amat malang rakyat kita masih kurang ilmu untuk berkomunikasi dengan meraka. Mungkin kerana malu atau takut ditanya di dalam bahasa Arab....???

Friday, November 20, 2009

Cuti Sekolah

Yang paling seronok time cuti sekolah ini ialah anak-anak. Bagi mereka lebih seronok daripada time raya. Bagi kita pulak yang jadi ibubapa macamana....??

Saturday, November 7, 2009

Amalan Bersedekah

Amalan bersedekah merupakan perbuatan yang terpuji di sisi Islam. Semenjak awal kedatangan Islam lagi Rasulullah s.a.w dan para sahabat menjadikan sedekah sebagai satu amalan terutamanya sahabat-sahabat yang kaya seperti Abdul Rahman ‘Auf, Saidina Abu Bakar As Sidiq, Saidatina Khadijah dan lain-lain lagi. Ke- kuatan iman yang ada pada mereka menyebabkan jiwa sentiasa menghendaki amalan bersedekah. Hadis Rasulullah yang diriwayat-kan daripada Muslim bermaksud :

“Daripada Abi Zar r.a, bahawasanya segolongan manusia
dari sahabat Rasulullah s.a.w berkata kepada baginda:
Ya Rasulullah! Orang-orang yang mempunyai harta (kaya)
telah mendapat pahala (lebih banyak daripada kami).
Mereka sembahyang sebagaimana kami sembahyang dan
mereka puasa sebagaimana kami puasa dan mereka bersedekah
dengan kelebihan harta mereka.Berkata Rasulullah: Bukankah
Allah telah menjadikan bagi kamu suatu untuk bersedekah?
Sesungguhnya dengan tiap-tiap tasbih itu sedekah, dan
tiap-tiap takbir itu sedekah, dan setiap tahlil itu
sedekah, dan menyuruh dengan makruf itu sedekah, dan
melarang dari yang mungkar itu sedekah, dan pada kemaluan
daripada kamu itu sedekah…ke akhir hadis…”

(dipetik dari kitab Hadis 40: Hadis ke 25)

Secara amnya Rasulullah s.a.w telah menyatakan bahawa amalan bersedekah itu tidak khusus kepada harta sahaja, bahkan ia meliputi amal ibadah manusia di muka bumi ini. Namun begitu apabila kita berbincang tentang sedekah harta di kalangan kita sebagai umat Islam, amat mendukacitakan. Pendek kata ada se-gelintir ‘orang kita’ yang susah menghulurkan derma walaupun mempunyai kemampuan.
Di kota metropolitan Kuala Lumpur, jika kita perhatikan terutamanya di gerai-gerai makan pasti akan ada mereka yang mengharapkan belas kasihan daripada orang ramai, malahan ada di antara mereka yang cacat penglihatan seperti buta dan sebagai-nya. Akan tetapi kerana sikap individualistik yang tertanam pada sesetengah ‘orang kita’ yang langsung tidak memperdulikan kedatangan mereka ini, apatah lagi jika si penagih simpati itu yang buta, sekurang-kurangnya berilah isyarat tertentu kepada mereka jika tidak mahu menghulurkan walau sepuluh sen sebagai sedekah. Maka berdirilah mereka yang malang itu di sebelah si bakhil yang langsung tidak berperi kemanusiaan.

Lantaran itu, cuba renungi peringatan ini agar menjadi pedoman. Janganlah kita terlalu bersifat ananiyah (mementingkan diri sendiri) kerana ia sangat merugikan. Hadis daripada Muslim, diriwayatkan oleh Jabir bermaksud:

“Tiap-tiap kebaikan adalah sedekah.”

Friday, November 6, 2009

Test Kereta Sebelum Bayar Road Tax

Kerajaan berura-ura nak laksana satu lagi bebanan untuk rakyat marhain dengan bercadang untuk membuat pemeriksaan ke atas kereta berusia lebih daripada 15 tahun. Hai Otak siapalah yang punya idea ???

Wednesday, November 4, 2009

Lagi penulis blog politik disiasat

Nov 4, 09 12:24pm
Seorang penulis blog yang sering mengkritik kerajaan dipanggil untuk untuk memberi keterangan di Jabatan Siasatan Jenayah Perdagangan di Kuala Lumpur petang ini.

Bernard Khoo, atau lebih popular dengan nama blognya Zorro-Unmasked, dijangka memberikan keterangan itu jam 3 petang ini di ibu pejabat jabatan itu di Bukit Perdana.

Siasatan itu berhubung satu catatannya di blog tersebut tetapi setakat ini belum jelas artikel atau foto yang dipertikaikan.

Petikan drp Malaysiakini

PAC syor siasat bekas menteri pengangkutan

Nov 4, 09 11:24am
Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) mengesyorkan supaya bekas menteri pengangkutan, Datuk Chan Kong Choy disiasat terhadap dakwaan pecah amanah berhubung skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

PAC juga mengesyorkan siasatan turut dijalankan terhadap bekas pengurus besar Lembaga Pelabuhan Klang (PKA), OC Phang.

PAC berkata mereka berdua hendaklah disiasat di bawah Seksyen 14 (1) Akta Tatacara Kewangan 1957.

Petikan drp Malaysiakini

Saturday, October 31, 2009

Terima Kasih kepada rakan2

Setelah mencari sekian lama akhirnya berjumpa juga dengan kereta yang dicari dengan harga yang boleh dikatakan berpatutan.Maklumlah kereta second hand ....Terima kasih kepada member2 yang sama2 membantu memberi info dan bersusah payah mencari.

Thursday, October 29, 2009

Peluang Niaga Untuk Rakan Bloger

Bagi kekawan yang berminat untuk menjadi rakan niaga. bolehlah melawat laman web www.ade.com.my untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

Busines Buku

Lama dah tak menulis dalam blog. Hari ni cuba ambil masa sekejap untuk menulis. Mungkin terlampau sibuk dengan busines buku. Walau bagaimana pun memang buku Indahnya Hidup Bersyariat mendapat sambutan yang amat menggalakkan. Dalam masa sebulan sahaja telah berjaya menjual lebih daripada 1000 buah buku. Dari sini lah telah timbul kembali minat untuk menulis buku. Namun buku yang saya akan tulis ialah buku kerja Bahasa Arab Tingkatan satu. Kalau tak ada aral bulan 12 nanti dah dapat dipasarkan....Insyallah

Sunday, October 11, 2009

Buku Best Seller

Buku Agama Yang Mesti Dimiliki

Mencari Kia Sportage 2.0 Auto Tahun 2000

Ada siapa-siapa nak jual Kia Sportage 2.0 Auto Tahun 2000 bagitahu lah.Saya nak beli. Kia Sportage lebih kurang macam gambar di bawah ni.
Harga lebih kurang RM15,000.00 jer (ikut harga tolak kedai la.

Saturday, September 26, 2009

Adakah Ekonomi Malaysia Semakin Pulih ?


Kalau ditanya kepada peniaga, semua peniaga merungut...tapi tak pernah dengar pun pemilik pasaraya besar seperti GIANT, TESCO, CARFOUR dan berbagai lagi pasaraya besar yang ada merungut.....?? Apa sudah jadi pakar-pakar ekonomi Malaysia??

Pandangan Umum Tentang Politik Malaysia


1- Kerajaan BN Perlu menguruskan isu dalaman UMNO dan MIC secara jujur dan telus
2- UMNO di Terengganu perlu diperbetulkan dulu
3- Kembalikan wang royalti minyak kepada Kerajaan Negeri Kelantan
4- Selesaikan isu PKFZ dengan segera
5- Perbetulkan masalah rasuah yang lebih besar
6- Jangan memburukan pakatan rakyat secara keterlaluan
7- Perlu segera menyelesaikan masalah PERAK
8- Pemimpin UMNO tidak wajar campur tangan dalam politik kaum India
9- Jangan salah menggunakan Media
10-Jangan anggap rakyat boleh diperbodohkan
11-Perbetulkan segala kesilapan dengan meminta maaf
12-Pemimpin-pemimpin jangan terlampau cepat membuat respon
13-Lagi banyak bercakap dan berdengki, semakin nampak kebodohan
14-Lantik pemimpin yang berwibawa
15-Ingatlah rakyat sentiasa menilai anda samada BN atau Pakatan Rakyat

Nak Cari Kereta Peugeot 406 auto



Hai member-member ada sape2 yang korang kenal nak jual kereta peugeot 406 auto macam gambar kat atas . Aku dah cari kat mudah.my tapi nampak harga macam tak real je... Jadi kalau korang ada maklumat dengan harga yang munasabah imform lah kat aku.

Berlalu Sudah Ramadhan

Pejam celik, pejam celik dah seminggu kita beraya. Namun yang pasti ramailah kawan-kawan yang akan membuat rumah terbuka untuk meraikan kawan-kawan sepanjang bulan Syawal ini. Bagi aku, rumah aku setiasa terbuka dan tertutup. Jadi kalau kawan-kawan nak datang, datang saja lah.....Ada makanan aku jamu, Kalau tak ada, biskut pun kira o.k gak. Yang penting, ziarah menziarahi, tak gitu????

Thursday, September 17, 2009

Pohonlah Rahmat Allah


Janganlah kita menjadi manusia yang malas untuk berdoa kepada Allah, Sesungguhnya Allah itu sentiasa dekat kepada manusia, tetapi manusia itu sendiri yang sombong !

Tuesday, September 15, 2009

Forum-forum Sebegini Semakin Kurang Diadakan, kenapa?



Pada suatu ketika, forum-forum sebegini kerap diadakan di merata-rata tempat. Tapi kini forum-forum sebegini jarang-jarang sekali diadakan, kenapa ??
Hantarkan komen anda !

Macam Letih Puasa Je?






Kan Lebih baik macam ni daripada mengata dan mengumpat. Tak gitu ?

Pendidikan Satu Kerja Mulia


Hai pikior ke bende tu Yop ? Tak cukup lagi ke kuih raya tu??


Hai nampak serius je member kita berdua ni, bincang masalah umat ke? Atau ada plan baru?

Waspada dengan risalah kecil ini




Berhati-hati dengan dengan risalah kecil ini yang cuba mengelirukan umat Islam.

Sunday, September 13, 2009

Wahai Rakyat Indonesia ! Jangan Menyalahkan Rakyat Malaysia Di atas kesalahan orang lain.

Ramai rakyat Malaysia tak tahu apa yang berlaku sekarang di antara Indonesia dan Malaysia adalah berpunca daripada media itu sendiri. Manakala pemerintah pula mengambil peluang untuk glamour, media pula mencari publisiti....tetapi yang untungnya syarikat yang buat iklan. Dan media barat yang berjaya memporak-perandakan hubungan di kalangan negara asia.Tak kira di mana sahaja. Saya bersetuju sepatutnya penerbit di Malaysia lebih prihatin tentang perasaan orang lain. Saya juga tidak bersetuju sesuatu yang tidak Islamik ditonjol-tonjolkan, tak dak faedah pun. Begitu juga pementasan teater asyik cedok hak orang je. Orang yang kerja cari untung memang tak mengaku kesalahan dia. kononnya nak menghidupkan budaya senilah dan apa-apa lagi, padahal budaya orang kah!kah! Memang tak malu penerbit-penerbit yang tak sedar diri ni. Sampai masa baru kou tahu langit tu tinggi ke rendah....

Saturday, September 12, 2009

Hentikan Tayang Filem Indonesia di Tv Malaysia



Saya rasa sudah sampai masanya Malaysia menghentikan tayangan filem-filem dari Indonesia. Tak malu kah tv-tv di Malaysia asyik menayangkan filem-filem dari Indonesia.
Sebab tu rakyat Indonesia mengatakan macam-macam kepada Malaysia..... Kalau orang dah tak sudi dengan kita, kenapa kita masih tak malu menanyangkan filem-filem dari Indonesia. Kenapa tidak adakah penerbit-penerbit dari Malaysia yang mampu menghasilkan filem sendiri?. Setiap hari berbagai filem dari Indonesia ditayangkan di Malaysia....
Fikir-fikirkan lah tv malaysia.......tak malukah????

Thursday, September 10, 2009


Dewan Pemuda PAS hari ini menyelar gabungan NGO wanita dengan label "biadap" apabila mendesak kerajaan memansuhkan undang-undang jenayah syariah berhubung kontroversi hukuman sebat terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno.

Ketua dewan itu Nasrudin Hassan berkata tindakan gabungan pertubuhan hak wanita Kumpulan Bertindak Menentang Keganasan Terhadap Wanita (JAG) serta penyokong mereka dianggap menceroboh bidang kuasa pelaksanaan enakmen jenayah syariah.

"Tindakan yang sama juga pernah dilakukan melalui memorandum yang dikemukakan kepada kerajaan pada tahun 2005 dan ditandatangani oleh 300 individu dan NGO termasuk menteri-menteri kabinet beragama Islam yang sedang berkhidmat," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

JAG dalam memorandum bertarikh 25 Ogos lalu menggesa perdana menteri supaya mengambil tindakan segera bagi menilai semula hukuman sebat kerana didakwa melanggar prinsip hak asasi manusia di peringkat antarabangsa.

Gabungan itu disertai beberapa pertubuhan wanita berpengaruh termasuk Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (Empower), Persatuan Bantuan Wanita (WAO), Sisters In Islam (SIS), All Women Action Society (AWAM) serta Pusat Wanita untuk Perubahan (WCC).

Menurut Nasrudin lagi, dakwaan kononnya model sambilan itu menjadi sasaran juga "fitnah besar terhadap institusi agama, kerana bukan hanya Kartika seorang yang ditangkap dan dijatuhi hukuman sedemikian."

"Pada masa kejadian, selain daripada Kartika, juga telah ditangkap dua orang lain, seorang lelaki dan seorang wanita.

"Kedua-duanya telah dijatuhi hukuman yang sama denda RM5,000 dan enam sebatan, namun mereka telah memfailkan rayuan ke Mahkamah Rayuan Syariah Pahang," katanya.

Tambahnya, Kartika juga bukanlah satu-satunya wanita yang dijatuhi hukuman sebat, malah Kartika juga bukanlah orang pertama menerima hukuman sedemikian kerana kesalahan mengambil alkohol.

"Di Kelantan seramai enam orang lelaki telah disebat (atas kesalahan minum arak). Tahun 1997 - empat orang, tahun 2001 (seorang), dan 2003 (seorang).

"Hukuman sebatan Syariah terhadap seorang pesalah wanita pernah diputuskan oleh Mahkamah Syariah Johor pada 2000. Namun pesalah berkenaan telah membuat rayuan ke Mahkamah Rayuan Syariah dan hukuman sebatan telah diketepikan," jelas Nasrudin lagi.

Berbeza dengan tanggapan umum seperti dilaporkan media, beliau malah berkata Jabatan Penjara sudah mempunyai 171 orang tukang sebat, termasuk wanita yang terlatih.

"Kesemua mereka terlatih dalam menyebat secara sivil, syariah dan kanak-kanak," katanya.

Jelasnya lagi, kaedah sebatan berkenaan telah diterima oleh hakim rayuan Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia Datuk Muhammad Asri Abdullah.

* Siapa punca orang lain tidak menghormati agama Islam???

Wednesday, September 9, 2009

Apakah Erti Sebuah Persahabatan ?






Menunggu majlis berbuka puasa bersama kawan-kawan di Kg. Pelet P. Pinang.
Anjuran bersama Ustaz Yahya dan Ustaz Kahlid :)
Itulah cara mereka berdakwah di Jalan Allah. Berlumba-lumba di bulan Ramadhan untuk membuat kebajikan.

Sunday, September 6, 2009

Golongan mana??




Golongan manakah yang masih menunggang motorsikal sebegini rupa ??
Kenapa, siapa, bagaimana, adakah.............berbagai persoalan yang timbul ??
Namun jawapannya......Melayu jua, tak gitu ?

Saturday, September 5, 2009

Kenapa Malaysia Kita Harus Begini ???





Tidak malukah kita seandainya pelancong luar datang melawat negara kita?
tetapi inilah kenyataannya..Bahawa Masyarakat kita di Malaysia semakin parah apabila nilai-nilai murni rakyat semakin terhakis berpunca apabila kerajaan mengabaikan tanggungjawabnya sebagai pemerintah. Dalam perkara ini saya rasa kerajaan yang ada sekarang perlu bermuhasabah dengan memikirkan apakah keutamaan yang perlu diberi.
Kerajaan juga perlu berfikir kembali apakah tujuan rakyat memilih mereka....adakah untuk mereka menghabiskan duit rakyat.....adakah untuk mereka seronok berpolitik dan mencari kesalahan orang lain tanpa mencermin diri sendiri.Apakah kerajaan sekarang tahu erti sebenar kemajuan yang dilaung-laungkan ?????...tepuk dada tanya iman.

Friday, September 4, 2009

Minyak Naik Lagi???


KOTA BHARU, 1 Sept: Mungkin bagi mengelakkan kemarahan rakyat, kerajaan mencipta kaedah baru bagi menaikkan harga minyak dengan menyebut petrol RON95 ditetapkan RM1.80 sen seliter mulai hari ini.

Sedangkan hakikat sebenar harga minyak dinaikkan 5 sen seliter daripada RM1.75 sen. Manakala RON97 iaitu petrol premium dijual dengan harga RM2.05 sen seliter.

Semuanya kenaikan itu adalah hadiah buat rakyat Malaysia sempena sambutan ulangtahun kemerdekaan dan Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang.

Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa berkata, kenaikan itu amat tidak wajar memandangkan rakyat kini sedang menyambut ulangtahun kemerdekaan negara dan umat Islam pula bakal menyambut Aidilfitri tidak lama lagi.

"Kenaikan itu sudah tentu akan mengundang kenaikan harga barangan tidak lama lagi.

"Biar pun turun 5 sen bunyinya sedikit, namun impaknya amat besar kepada rakyat khususnya mereka yang berpendapatan rendah," katanya selepas menyampaikan dividen kepada peserta Ladang Rakyat di Gelanggang Seni, di sini, hari ini.

Menurutnya biar pun harga petrol dan diesel diturunkan sebelum ini, namun harga barang keperluan harian tidak pernah turun. Katanya tidak sepatutnya kerajaan menaikkan harga petrol sekarang kerana ia amat tidak sesuai menjelang sambutan Aidilfitri.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan berkata, rakyat di negeri ini diminta berdoa supaya royalti minyak diserahkan kepada kerajaan negeri.

"Bulan Ramadan bulan yang penuh berkat dan rahmat ini diharap rakyat berdoa semoga Allah membuka pintu hati pemimpin kerajaan pusat untuk menyerah royalti kepada kerajaan negeri yang tertunggak sejak 2004.

"Tidak ada sebab mereka menafikan royalti terhadap Kelantan kerana jelas terbukti pelantar carigali berada dalam perairan negeri ini," katanya.

Pada majlis itu seramai 300 peserta menerima dividen Ladang Rakyat bagi peringkat parlimen Pengkalan Chepa dan Kota Bharu.

Turut hadir pada program tersebut Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Abdullah. - Harakahdaily

Kapal Selam Tahun Bila Ni ???



Kat mana la kapal ni nak pergi menyelam agaknya ya??

Kenapa la orang tak nak kat kau ????



Kerja tip-top orang suka la....begitu juga sebaliknya
tak gitu......?

Thursday, September 3, 2009

Mari Kita Merenung Kuasa Allah S.W.T



Kajadian Gempa bumi yang berlaku di Indonesia pada 2 September 2009



Kenapakah ujian demi ujian ditimpakan ke atas mereka ??



Marilah kita menginsafi di atas setiap apa yang berlaku.

Wednesday, September 2, 2009



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

Apa kesudahannya ????



Marilah kita renungkan apakah kesudahannya....
Alangkah baiknya sekiranya dibubarkan sahaja DUN Perak....tak gitu?

Monday, August 31, 2009

Harga Bateri Kereta Semakin Mahal



Pagi ni, kereta aku problem lagi. Rupa-rupanya tanpa aku sedari bateri kereta aku dah dua tahun lebih tak tukar. Hai nampaknya RM akan terbang lagi. Tapi kenapa harga bateri tahun saban tahun semakin meningkat. Bila aku pergi tanya harga bateri kereta aku yang sememangnya jenis mahal tu....fuiyo ?? mahalnya. Jadi aku pun suruh Cina kedai tu cas dulu, sekurang-kurangnya untuk satu dua bulan ini, lagipun nak raya tak lama lagi, kenalah control budget tak gitu???
:) Kerajaan BN Tak Kawal harga ke ? Menteri-menteri ni buat kerja ke tak????

Apa Nak Jadi Remaja Sekarang




Sah babi punca H1N1




WASHINGTON – Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit Amerika Syarikat (AS) mendapati virus baru influenza A (H1N1) yang menyebabkan wabak selesema babi telah tersebar tanpa dikesan sejak beberapa tahun lepas, sebahagian besarnya berpunca daripada babi.

Ketua Bahagian Influenza di pusat tersebut, Dr. Nancy Cox berkata, berdasarkan satu kajian yang dijalankan pihaknya, babi adalah punca jelas yang membawa kepada pandemik tersebut.

‘‘Keputusan kajian itu menunjukkan keperluan global untuk menjalankan pengawasan yang lebih bersistematik berkenaan virus tersebut pada babi,’’ katanya kepada pemberita melalui telefon.

Laporan oleh Cox bersama sekumpulan penyelidik antarabangsa dalam jurnal sains itu menyebut virus berkenaan ‘mungkin telah tersebar tanpa dikesan di kalangan kawanan babi di suatu kawasan di dunia ini’.

Kumpulan penyelidik itu turut mengesahkan campuran gen manusia, babi dan burung dalam virus terbabit yang telah menjangkiti lebih 11,000 orang di 42 buah negara, serta membunuh 86 orang.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) sebelum ini hampir mengumumkan status pandemik penuh terhadap virus tersebut.

Penyelidik berkata, campuran gen itu sama seperti campuran pelik lain yang menjangkiti babi, namun ia memang tidak pernah dilihat sebelum ini.

Mereka turut menyusun secara jujukan kod genetik 70 sampel berasingan virus terbabit yang diperoleh dari AS dan Mexico.

‘‘Kami boleh mengenal pasti dari mana setiap gen itu berasal,’’ kata Cox.

Virus baru itu merupakan satu campuran yang terhasil daripada campuran-campuran lain termasuklah sejenis virus yang ditemui pada 1998 yang mengandungi elemen manusia, burung dan babi.

Ia turut mengandungi sedikit selesema Eurasian termasuk satu segmen yang mempunyai kaitan dengan sampel yang diperoleh daripada seorang pesakit di Hong Kong yang dijangkiti selesema babi pada 1999.

Bagaimanapun, penyelidik berkata, kemunculan campuran baru virus itu masih menjadi satu misteri.

Sembang Pagi


Pagi ini aku tak sabar lagi untuk memuatkan bahan ke dalam blog aku ni.
Tapi langkah pertama aku nak muatkan dulu ialah bahan-bahan berita yang ada untuk tatapan korang semua. Nanti lepas ni barulah aku akaan menukilkan pendapat-pendapat dan idea-idea yang aku rasa bernas daripada aku (Bukan Syarikat BERNAS) yang dah kena jual tu. "Tu kerja UMNO". Maksud aku ialah idea-idea dan tulisan-tulisan aku nanti yang boleh digunakan dan boleh diambil manfaat oleh pembaca blog aku. Oi bukan senang nak perah otak nak mencurah idea oi...... bunyi macam idea nak selesaikan masalah umat dan negara jer....biar betoi.....kah ! kah!

Dunia Akhir Zaman ?



SEBELUM ini, Maizawati, bekas isteri Akhil Hayy pernah beritahu dia tak ada niat nak masuk industri seni. Walaupun ada tawaran yang mahukan dia jadi hos dan model, semuanya ditolak Maiza.

Tapi itu cerita beberapa bulan lalu. Diva fikir, pendirian Maiza kini sudah berubah.

Maiza sekarang sudah jadi model iklan komersial. Minggu lalu, Maiza baru selesai menjalani penggambaran iklan biskut di Kajang, Selangor.

Dalam masa yang sama, Maiza sibuk rakam album. Menurut penerbit albumnya yang dikenali sebagai Zarul, single pertama Maiza akan keluar selepas Aidilfitri nanti. Bertuah jadi orang cantik dan baik macam Maiza. Rezeki datang melimpah-ruah. Tahniah buat Maiza.

Cuma Diva nak pesan, jangan mudah dieksploitasi orang. Diva tak nak nanti Maiza jadi Ina Naim yang kisah peribadinya dijaja di sana-sini kemudian sempat jadi penyanyi tapi akhirnya menyepi.

Bila kita tengah popular, semua orang suka dan berlumba-lumba nak gunakan khidmat kita untuk melariskan produk mereka. Jadi Diva harap Maiza tak terpengaruh sangat dengan godaan duniawi. - Kosmo

http://pinkturtle2.wordpress.com/


Sembang Orang Kulim

Belajar Menulis

30 Ogos 2009

Malam ini, aku cuba-cuba untuk menulis BLOG, tapi aku sendiri tak pasti adakah aku pandai menulis, aku cuba membaca dan membelek-belek blog-blog yang ada seperti Blog Azizi Abdullah dan lain-lain blog yang ada untuk melihat gaya penulisan.. Aku memang minat membaca apa sahaja yang dia (Azizi) cuba tulis. Bahasa yang digunakan cukup mudah. Namun itulah bakat seorang penulis. Rupanya bukan senang nak menjadi seorang penulis. Aku rasa yang penting….kita mesti ikhlas dan berani untuk mengkritik dan bersedia untuk dikritik. Aku juga rasa kita perlu meluahkan apa sahaja yang hendak diluahkan barulah sesuatu idea itu akan muncul dan lancar, Tapi betoi ka pendapat aku ini????

Rasa-rasanya betoi kut, (kata-kata orang Kedah). Tapi topik apa yang aku nak tulis ha? Nak tulis mesti ada tajuk…takan setakat nak tulis macam tu saja. Ni yang payah ni. Nak kupas tajuk bukannya senang. Tapi tajuk apa yang aku suka ha?? Politik ka, bisnes ka, agama ka… hai hak mana satu ha???

Tapi tajuk politik best jugak no, sebab boleh hentam orang. Kah ! kah !. Tapi aku nak bantai sapa??? Aku bukan nya kenai sangat pun tokoh-tokoh politik yang ada sekarang ni. Lagipun mengata orang ni berdosa. Pulak dah…hai memang konpius sungguh nak menulis ni pun. Tak pa la esok aku akan cari satu tajuk untuk mula menulis. Nak masuk tidoq dulu…..esok nak bangun awai nak makan sok (bersahur)…..12.05 pagi.

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!